Jak pracuje Twój handlowiec? Czas spotkań z klientem pokaże GPS
Praca handlowca to ciągłe spotkania z klientami, które w efekcie mają przynieść zysk z podpisanej umowy i dalszej współpracy. Handlowiec wyjeżdża z biura, aby pojechać na umówione spotkanie, ale oprócz notatki w kalendarzu nikt nie ma pewności, czy spotkanie rzeczywiście się odbyło.
Niezawodnym sposobem na weryfikowanie odbytych spotkań są narzędzia GPS monitoringu. Przedstawimy dziś te, które wspierają organizację pracy zespołów handlowych i pozwalają weryfikować nierzetelnych pracowników.
Cała prawda o motywacji handlowca
Pracownik nie realizuje planu sprzedażowego? Spędza czas u wybranych klientów i nie rozpoczyna nowych prospektów? A może jeździ po mieście i załatwia prywatne sprawy? Efektywność pracownika możesz podnieść wprowadzając na stałe monitoring lokalizacji pojazdów online. Jak pracuje większość handlowców? Raczej nie lubią korzystać z CRM, raportować i wprowadzać danych. Cieszą ich spotkania, bo w przeciwieństwie do telefonicznej sprzedaży, łatwiej im nawiązać relacje i szybciej zamknąć sprzedaż. Częste wyjazdy do klienta wiążą się oczywiście z kosztem paliwa, ale w tym przypadku cenniejszy jest czas pracy. Jeśli handlowiec źle organizuje swój czas pracy lub nie wywiązuje się z obowiązków, wprowadzenie monitoringu lokalizacji przyniesie konkretne efekty:
- zwiększy motywację pracownika
- obniży koszty utrzymania floty dzięki funkcji ecodriving IKOL
- pozwoli zaoszczędzić na paliwie dzięki funkcji trybu podróży prywatnej i służbowej
Korzyści z monitoringu GPS w pracy handlowca
Lokalizatory GPS zapisują najważniejsze parametry podróży. Aby poddać je analizie, generujesz interesujący Cię raport, który w formie graficznej posłuży do badania efektywności pracy. Co zapisuje lokalizator GPS?
- pozycja w czasie rzeczywistym
- prędkość z jaką porusza się pojazd (średnie prędkości, maksymalne prędkości)
- przebieg kilometrów
- czas i miejsce postojów
- czas przejazdów
- status pojazdu (silnik włączony/wyłączony)
Powyższe informacje znajdziesz w systemie IKOL oraz na mobilnej aplikacjiIKOL TRACKER
Jakie funkcje monitoringu GPS wspierają sprzedaż mobilną?
- możliwość odtworzenia tras archiwalnych
- alert obszaru (informacja o przekroczeniu przez pracownika granic miasta w godzinach pracy)
- alert długiego postoju (wiadomo, czy pracownik po weekendzie rozpoczął pracę punktualnie)
- generowanie raportów dziennych i zbiorczych
- alert przekroczenia prędkości (motywuje pracownika do bezpiecznej i ekonomicznej jazdy)
Geograficzna baza klientów i punktów – najważniejsza funkcja handlu mobilnego
Aby manager mógł w pełni wykorzystać potencjał handlowców, potrzebuje narzędzi do weryfikowania ich aktywności. Monitoring lokalizacji i zapisany czas spotkań z klientem zapewnia funkcja geograficznej bazy klientów i punktów. To narzędzie świetnie się sprawdza do kontroli spotkań w danej lokalizacji. Na mapie widać każdy odwiedzony punkt (np. siedziba klienta), oznaczony jako stały punkt spotkań z klientem. Każdy punkt na mapie można nazwać (np. apteka, szpital, hurtownia, siedziba klienta, oddział, sklep, miejsca dostaw).
GPS podnosi jakość mobilnej sprzedaży
Codzienna lokalizacja GPS pojazdów w terenie, za pomocą narzędzi IKOL pozwala ocenić pracę handlowców i ich zaangażowanie, punktualność i terminowość wykonanej pracy. Efekty widzisz już po 1 miesiącu korzystania z lokalizacji pojazdów online. Raporty pozwalają Ci na sprawne zarządzanie flotą, alerty powiadamiają o nagłych zdarzeniach na drodze, a aplikacje mobilne dają szybki dostęp do lokalizatorów GPS z każdej miejsca.
Kategorie: Monitoring GPS dla firm, Wszystkie artykuły, Zarządzanie flotą GPS | Komentarze: Brak