Mam brak dostępu do sieci, co zrobić?
Aby Aplikacja ikol X mogła działać poprawnie należy mieć włączony przesył danych (komórkowych lub przez Wi-Fi), włączyć lokalizację w telefonie oraz mieć kontakt z satelitami – w celu precyzyjnego namierzania telefonu, powinien mieć on nieograniczony widok nieba (w budynkach też zwykle udaje się zdobyć pozycję, jednak może nie być ona zbyt dokładna).
Ile telefonów mogę zmienić w lokalizatory i śledzić ich położenie na mapie bez ponoszenia żadnych kosztów?
W podstawowej, darmowej wersji aplikacji możesz śledzić 2 dowolne urządzenia z systemem Android. Musisz tylko zainstalować na nich aplikację ikol X.
W jaki sposób mogę płacić za dodatkowe usługi (większa liczba lokalizatorów, historia lokalizacji) w aplikacji ikol X?
Wszystkie usługi można włączać i wyłączać na stronie aplikacji ikol Online. Gdy zdecydujesz się na włączenie płatnych usług, wygenerujemy dla Ciebie fakturę do opłacenia. Będzie ona wysłana do Ciebie listownie w połowie przyszłego miesiąca rozliczeniowego od daty włączenia usługi.
Jakie ustawienia muszą być włączone w telefonie, aby pokazywał on swoją lokalizację „na żywo”?

Aby na bieżąco śledzić trasę telefonu z zainstalowaną aplikacją ikol X, telefon musi mieć włączone przesyłanie danych w sieci komórkowej (transmisję danych), a także lokalizację GPS. Jeśli użytkownik telefonu ma wyłączone te opcje w swoim telefonie, to aplikacja będzie pokazywała ostatnie miejsce, w którym był lokalizator z włączoną transmisją danych i lokalizacją GPS. W chwili, gdy wykupisz płatną historię lokalizacji, będziesz miał dostęp do całej historii danego lokalizatora od momentu zainstalowania aplikacji ikol X.

Mam zainstalowaną Aplikację ikol X, mój smartfon działa, GPS jest włączony, transmisja danych również, a od kilku dni nie mam pozycji z lokalizatora. Dlaczego?

Należy sprawdzić, czy Aplikacja ikol X nie została umieszczona na liście aplikacji znajdujących się w trybie maksymalnego oszczędzania energii (optymalizacji). Jeżeli tak, należy ją odznaczyć. Instrukcja obsługi dla poszczególnych modeli dostępna jest tutaj.

Zainstalowałem Aplikację ikol X, jednak nic się nie dzieje – nie można namierzyć telefonu. Ile trzeba czekać, aby można było zobaczyć aktualną pozycję?

Nasz system potrzebuje zwykle maksymalnie 5 minut, aby rozpocząć wysyłkę aktualnej pozycji nowego lokalizatora. Warto upewnić się, że w telefonie jest włączona transmisja danych, opcja lokalizacji, a także, czy Aplikacja ikol X jest na liście nieoptymalizowanych aplikacji w ustawieniach baterii. Jeśli po 5 minutach i włączeniu powyższych opcji telefon nadal nie wyśle swojej aktualnej pozycji, należy skontaktować się z pomocą techniczną.

Z którymi wersjami Androida kompatybilny jest ikol X?
Aplikacja ikol X działa prawidłowo na wersjach od 4 wzwyż.
Jak dokładna jest pozycja podawana przez ikol X?
Dokładność pozycji zależy od wielu czynników w tym głównie od ustawień systemowych systemu Android. Jeśli wyłączysz usługę lokalizacji w systemie Android ikol X nie będzie w stanie pobrać żadnej pozycji, jeśli ustawienia lokalizacji będą przełączone w tryb dokładnej lokalizacji przy wykorzystaniu GPS, pozycja pobierana przez ikol X będzie bardzo dokładna, nawet kilka metrów. Gdy ustawienia lokalizacji będą w trybie oszczędzania baterii dokładność lokalizacji będzie uzależniona od gęstości nadajników operatora GSM i będzie mogła się wahać od kilkudziesięciu metrów do kilku kilometrów.
Jak aplikacja wpływa na zużycie transferu danych?
Aplikacja przesyła bardzo małą ilość danych (nie przesyła więcej niż 2MB danych miesięcznie).
Czy wyłączenie transmisji danych zakłóci działanie Aplikacji ikol X?
Brak transmisji danych uniemożliwi lokalizowanie telefonu w czasie rzeczywistym. Jednak jeśli Klient posiada funkcję „Historia”, to zapisana na telefonie historia podróży zostanie wyświetlona na mapie w chwili, gdy telefon ponownie połączy się z Wi-Fi lub włączy transmisję danych.
Czy Aplikacja ikol X będzie działała poprawnie bez względu na wersję systemu Android?
Tak, niezależnie od wersji systemu Android Aplikacja ikol X będzie działała poprawnie. Jednak w nowszych wersjach systemu funkcja częstej wysyłki pozycji lokalizatora może nie działać poprawnie (z powodu obostrzeń dotyczących tych właśnie wersji systemu).
Jak generować raporty np. z przejazdów w Aplikacji ikol X?
Posiadając zakupioną usługę „Historia” można sprawdzać położenie lokalizatora do 3 miesięcy wstecz. Funkcja „Raporty” nie jest dostępna dla użytkowników Aplikacji ikol X (tylko dla użytkowników modułów ikol).
Czy SMS aktywacyjny może przyjść tylko na polski numer telefonu?
Tak, numer podawany podczas tworzenia nowego konta lub instalowania Aplikacji na innym telefonie musi być polski.