Home -  Zarządzanie flotą GPS -  Monitoring GPS dla firm -  Zarządzanie przedsiębiorstwem i flotą z GPS

Zarządzanie przedsiębiorstwem i flotą z GPS

9 stycznia 2015
Zarządzanie flotą z monitoringiem GPS

Co mają wspólnego systemy zarządzania przedsiębiorstwem z GPS? Bardzo dużo. Lokalizacja GPS odgrywa nieocenioną rolę w MIS (Management Information Systems) w takiej klasie jak ERP (Enterprise Resource Planning), a przede wszystkim w obowiązującym obecnie standardzie ERP II. 

Zarządzanie flotą pojazdów

Główną płaszczyzną zarządzania, która wykorzystuje lokalizację GPS jest tak zwany CRM (Customer Relationship Management), czyli Zarządzanie Relacjami z Klientami. Ponadto monitoring GPS flot jest ściśle związany z CFM (Car Fleet Management), czyli Zarządzaniem Flotą Pojazdów. 

Jak się zarządza flotą pojazdów?

Już nawet na poziomie firm mikro, czyli wedle definicji Unii Europejskiej takich firm, które zatrudniają do 10 pracowników lub mają obrót nie większy niż 8 milionów złotych, Zarządzanie Flotą Pojazdów jest bardzo istotnym elementem zarządzania całym przedsiębiorstwem. Dla średnich i dużych firm (odpowiednio 11-50 oraz 51-250 zatrudnionych) CFM jest absolutnie niezbędny. Internetowy lokalizator IKOL należy właśnie do klasy systemów CFM, niezbędnych do prawidłowego zarządzania całą firmą, a w szczególności relacjami z klientami. Dzięki API, które umożliwia pełną integrację IKOL z systemami przedsiębiorstw, IKOL jest w pełni kompatybilny z kolejną klasą systemów, czyli tak zwaną Platformą Korporacyjną (Corporate Platform). Poprzez Internet firmy mają całkowity dostęp do historii przejazdów, zakupów paliwa, informacji o sposobie użytkowania pojazdów, czy wydajności mobilnej sprzedaży (Sales force, inaczej handlowcy).

Jak GPS wpływa na zarządzanie sprzedażą?

W przypadku mobilnej sprzedaży jednym z najważniejszych kosztów jest paliwo i eksploatacja pojazdu w ogóle. Głównym zadaniem każdego managera jest minimalizacja kosztów oraz maksymalizacja zysków. System IKOL nie tylko ogranicza zużycie paliwa, ale również informuje o liczbie odwiedzonych Klientów w danym okresie, o czasie spędzonym na spotkaniach. Jest to nieocenione narzędzie w ręku każdego managera, pozwalające na obiektywną ocenę wyników pracowników sprzedaży. 

CZYTAJ WIĘCEJ

Zainteresowała Cię oferta?

Testuj za darmo!

Załóż konto

Przeczytaj również

kradziez-bentleya-zabezpieczenie-auta

Kradzież Bentleya – nie daj się ograbić z luksusu!

 4 października 2022

Kradzież Bentleya – żart i szybka interwencja policji O tym, co czeka na złodziei…

Czytaj więcej
elektroniczna ewidencja pojazdow rozliczanie

Jak sprawdzasz, czy dobrze rozliczasz kilometrówkę?

 19 kwietnia 2021

Kiedy dla celów VAT rozliczasz samochód w firmie i wciąż prowadzisz książkową kilometrówkę, zmień ją…

Czytaj więcej