Zabezpieczenie auta przed kradzieżą a radiowa ochrona pojazdu — wyjaśniamy różnice!
Złodzieje samochodów, tak samo jak my, lubią nowoczesną technologię i szybko dostosowują się do zmian w zakresie zabezpieczeń antykradzieżowych. Obecnie auta kradzione są szybko i bezgłośnie, z pomocą specjalistycznego sprzętu hakerskiego. Drogie egzemplarze przewożone są za granicę, natomiast auta o niższej wartości rozbierane są w dziuplach i sprzedawane na części.
W tym tekście dokładnie tłumaczymy, dlaczego radiowe zabezpieczenie pojazdu to najlepsza ochrona przed popularnymi metodami kradzieży. Przybliżamy również, czym konkretnie różni się system radiowy od lokalizatora GPS.
Zapraszamy do zapoznania się z filmem bazującym na artykule:
Czy fabryczny system antykradzieżowy wystarczy do ochrony auta?
Obecnie metody złodziei aut wykraczają już daleko poza nożyce do cięcia i wytrychy. Co więcej, w przypadku przestępstwa trudno liczyć na uważność osób postronnych — korzystanie z alarmów dźwiękowych nie wzbudzi już zainteresowania świadków, a sam proces kradzieży jest praktycznie niezauważalny.
Sposobów ochrony przed rabusiami jest dużo, niestety niewiele z nich posiada wysoką skuteczność. Mechaniczne zabezpieczenia pojazdu nie są wygodne w codziennym użytkowaniu, do tego z łatwością mogą zostać ominięte przez doświadczonego złodzieja. Zabezpieczenia fabryczne lub budżetowe systemy alarmowe również nie stanowią odpowiedniego zabezpieczenia, ponieważ większość złodziei doskonale wie, jak je obejść.
Jak kradzione są samochody?
Od pewnego już czasu najpopularniejszą metodą kradzieży jest metoda „na walizkę”. Złodzieje za pomocą jednego urządzenia przechwytują sygnał z kluczyka właściciela, który jest następnie przesyłany do drugiego, otwierającego pojazd. W ten sposób z łatwością kradzione są drogie auta bezkluczykowe. Aby uchronić się przed tą metodą kradzieży, można skorzystać ze specjalnego etui blokującego sygnał, jest to jednak niewygodne i nie zawsze skuteczne rozwiązanie.
W przypadku innej popularnej metody kradzieży – „na lawetę” – nieskuteczne są wszystkie zabezpieczenia mechaniczne. Auto wywożone przez lawetę nie wzbudzi zainteresowania osób postronnych, ponieważ ta sytuacja ma często miejsce w przypadku np. zepsucia się pojazdu.
Ponadstandardowe systemy zabezpieczeń to konieczność, aby zabezpieczyć się przed działaniami złodziei. Najskuteczniejszym zabezpieczeniem przed tymi i innymi metodami kradzieży jest system radiowy. Zasada funkcjonowania oraz technologia użyta w przypadku tego zabezpieczenia uniemożliwiają złodziejowi bezkarną kradzież auta.
Jak najlepiej zabezpieczyć auto przed kradzieżą?
W celu zabezpieczenia pojazdu przed kradzieżą warto skorzystać z najskuteczniejszej technologii — radiowego systemu odzyskiwania skradzionych pojazdów. IKOL SVR to system ochrony pojazdów opierający się na zaawansowanej technologii radiowej. Firma IKOL jest właścicielem swojej własnej, unikalnej częstotliwości radiowej, z pomogą której można odnaleźć samochód na terenie całej Europy. Co więcej, korzysta on z własnej infrastruktury naziemnej. Urządzenia lokalizujące skradziony pojazd wysyłają fale na różnych częstotliwościach, aby odnaleźć nawet najlepiej ukryty pojazd.
Wykorzystywany jest tutaj zarówno sygnał GPS/GSM, jak i specjalne sygnały radiowe. Skuteczność tego systemu to aż 98% odzyskanych pojazdów w ciągu 24 h po zgłoszeniu kradzieży.
System IKOL SVR instalowany jest w pojeździe przez wyszkolonych montażystów tak, aby złodzieje nie byli w stanie go odnaleźć i zdezaktywować. Zapewniamy 24 – godzinne wsparcie Centrum Operacyjnego, które zajmuje się przyjmowaniem zgłoszeń kradzieży.
Warto wspomnieć, że korzystanie z systemu IKOL SVR pozwala na uzyskanie zniżek na ubezpieczenie AC.
IKOL SVR dedykowany jest każdemu, komu zależy na skutecznym zabezpieczeniu swojego samochodu.
Jak działa radiowe zabezpieczenie auta przed kradzieżą?
Sposób działania Systemu IKOL SVR można przedstawić w następujących krokach:
- W pojeździe instalowany jest moduł radiowy, który pozostaje uśpiony do momentu zgłoszenia kradzieży
- W przypadku kradzieży właściciel zgłasza ten fakt do Centrum Operacyjnego, które zdalnie uruchamia moduł radiowy.
- Załogi poszukiwawcze IKOL wraz z Policją lokalizują miejsce ukrycia pojazdu za pomocą infrastruktury naziemnej, pojazdów poszukiwawczych i specjalnych skanerów
- Pojazd zostaje odzyskany przez Policję, a sprawcy, jeśli są złapani na gorąco, ujęci – (cała akcja trwa średnio mniej niż 24 h)
Lokalizator GPS jako zabezpieczenie antykradzieżowe?
W celu zabezpieczenia swojego pojazdu można również skorzystać z lokalizatora GPS. Funkcje lokalizatorów firmy IKOL umożliwiają obserwowanie położenia pojazdu w czasie rzeczywistym a także włączanie alertów ruchu pojazdu, odholowania czy opuszczenia danego obszaru geograficznego. GPS nie jest jednak tak skuteczny jak system radiowy. Podstawową funkcją lokalizatora GPS jest monitorowanie pojazdu w czasie rzeczywistym, co związane jest z jego stałą aktywnością. Fale lokalizatora GPS, w przeciwieństwie do systemu radiowego, mogą zostać wykryte przez złodzieja i zagłuszone przez specjalne urządzenie. Czym więc konkretnie różni się system IKOL SVR od lokalizatora GPS IKOL?
Lokalizator GPS, a radiowa ochrona pojazdu – różnice
System radiowy (czyli IKOL SVR) różni się od zwykłej lokalizacji GPS tymi kwestiami:
- IKOL SVR wykorzystuje nie tylko sygnały GPS/GSM, korzysta także z technologii radiowej, która zapewnia wykrycie pojazdu niezależnie od miejsca ukrycia pojazdu
- Dokładność modułu radiowego umożliwia bardzo precyzyjne zlokalizowanie samochodu
- moduł nie monitoruje położenia pojazdu do momentu zgłoszenia kradzieży (w przypadku pakietu IKOL SKY istnieje możliwość skorzystania z usług monitoringu GPS)
- System radiowy nie jest zależny od zewnętrznych operatorów, np. dostawców GPS/GSM
- IKOL SVR montowany jest w miejscu uniemożliwiającym wykrycie przez złodziei.
- Na system radiowy nie działają zagłuszarki GPS/GSM
Już dzisiaj zapytaj o system radiowy IKOL SVR. W przyjemnością odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!
Kategorie: Wszystkie artykuły, Zabezpieczenie antykradzieżowe IKOL SVR | Komentarze: Brak